Grabbarna på thesuperchargerstore skickade ny drevsats och nya gavlar i går, "Oturligt" nog hade dom inte samma utväxling som vi kört så det var bara att välja på att vara kompressorn mer eller mindre...
Fick också förklaringen på varför det gått sönder, drevsatsen vi hade i kuggväxeln var gjord för en F1R och inte för en F3R, så nu kommer det kraftigare drev.
Gavlar ja, har tydligen varit en del krafter i rörelse i kuggväxeln, Björn som kontrollmätte de konstaterade att lagerspåren var ovala så därför blev det nya gavlar också.
torsdag 26 maj 2011
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Härligt att det ordnar sig, blir det Kjula test i helgen eller? Visst är det härligt med bra service men man kan ju fråga sig varför det var fle delar i från första början?? ;)
SvaraRaderaAmerikanskt så det sjunger om det! :)
Lycka till och hoppas ni får ordning på bilen till nästa tävling!
MVH
Tommy
Orsaken var jag själv som monterade den extra högre utväxlade drevsatsen som följde med som reservdelar redan förra vinter, såg att det var annan design på den men då utvecklingen går framåt så tänkte jag inte mycker mer på det. Tvivlar på att säljaren/tidigare ägare hade koll på det heller då de monterat dreven som satt i geardriven bakåfram så den växlade ner varvtalet.
SvaraRaderaVar på gång redan i höstas att beställa ny värre utväxlad drevsats men avstod då det borde finnas pulver så det räcker men nu så kom det ju ett bra tillfälle att uppdatera (alla åkte ju så fort i malmö) Så det blev en onödig kostnad på ett par tusen för nya gavlar och lager men det får man väl ta.
Stort tack till Dojjan och SRIF som lät oss köra sönder i malmö då vi stod som reserver och inte fick köra eliminering, hade vart surt om det skett i sundsvall på första kvalrepan...
MvH
åe
Kjula, nix inte med firebirden, vi åker dit i morgonen för licensuppkörning för filip.
SvaraRaderaåe
Härligt, vi kör Skåne Street Open idag på Malmö Raceway, Inge regn nu bara... Lycka till på kjula!
SvaraRadera